Kyselytunti

Kyselytuntilistan arkisto - Kyselytunti

[Edellinen] [Seuraava] [Luettelo]

[Kyselytunti] Re: QSL palvelu

  • To: Juha.Lindfors@urova.fi
  • Subject: [Kyselytunti] Re: QSL palvelu
  • From: Harri Heikkilä <hajahe@utu.fi>
  • Date: Wed, 09 Oct 2002 14:31:32 +0300 (EEST)
  • Cc: kyselytunti@sral.fi

On Wed, 9 Oct 2002 Juha.Lindfors@urova.fi wrote:

> Hyvä Harri,
>
> Uskoakseni moni vähän workkiva miettii tuota QSL asiaa. Osa on
> jopa saattanut erotakin liitosta, koska tuntee maksavansa
> palveluista, joita ei käytä. Tietääkseni QSl palvelu rahoitetaan
> jäsenmaksuvaroista siinä missä muutkin liiton palvelut.
>
> Mitä sitten tarkoittaisi käytännössä palvelujen valinnaisuus?
> QSL palvelun osuus kaiketi voitaisiin osittaa talousarviosta
> erikseen.

Luruhan jo sfnet.harrastus.radio.ham -uutisryhmään postasi karkean
arvion QSL-palvelun menoista.

>Tämän jälkeen todennäköisesti pitää osittaa myös muut
> palvelut, jotta jokainen jäsen voisi koota ja maksaa haluamistaan
> palveluista.

Pikainen silmäys liiton www-sivuille kertoo seuraavaa jäsenpalveluista.

	-Ra-lehti
	-QSL-palvelu
	-SWL-tunnus
	-Neuvontapalvelu
	-Laitteiden käyttö ulkomailla
	-Työskentelytodisteet
	-Tavarapörssi
	-Kilpailut
	-Alennuksia yhteistyöyrityksissä
	-Omakutsupalvelu
	-Linkki omalle kotisivulle
	-Netti-OH-luettelo
	-Web-osoitteenmuutos
	-Antennilausunto

Voisivatko hallituksen jäsenet asioista tietoisina kertoa miten kalliita
oheiset jäsenpalvelut ovat "absoluuttisesti" tai suhteessa toisiinsa? En
nyt tarkoita mitään kaikenkattavaa selostusta (sellaista tuskin on
olemassakaan) aiheesta vaan lähinnä suuntaa antavaa selvennystä siitä
mitä mikäkin maksaa? Ja mitkä ovat eri palveluille yhteisiä kuluja?
Entä mitkä näistä palveluista voitaisiin nähdä "valinnaisina"?

> Mutta eikö jokaisessa kerhotoiminnassa osa jäsenistä
> käytä eri tavalla palveluja? Entä minkälaisen työmäärän saa aikaan
> erilaisten jäsenmaksujen kirjo liiton toimistossa? Kysymys ei ehkä
> olekaan niin yksiseelitteinen. Tässä yhteydessä
> pitää myös huomioida, että maksavat jäsenet rahoittavat myös liittoon
> kuulumattomien QSL palvelua.

Kertoisitko hieman tarkemmin, että mitä tarkoitat kertoessasi liiton
jäseneiden rahoittavan myös liittoon kuulumattomien QSL-palvelua? En
aivan ymmärtänyt.

> Kaiken kaikkiaan kysymyksesi on hyvä ja se pitää ottaa puntarointiin.

Niin, en minä ihan huvikseni tänne postaile. Tuntuu vain, että SRAL:n
jäsenmaksu on siinä määrin korkea, että jäsenen (kuten minä) jonka
harrastustoiminta jää lähinnä aatteelliselle alkaa olla mielekkäämpää
luopua jäsenyydestä.

/Harri, oh1cc

Luettelo