Nuorisotiimin blogi

Kiinnostaako radionuorison aktiviteetit ja haluaisit tietää toiminnasta lisää? Tai kiehtooko kansainvälinen nuorisotoiminta monine ulottuvuuksineen? Mikäli vastasit kyllä, niin olet löytänyt oikeaan paikkaan!

Nuorisotiimin blogin tavoitteena on toimia nuorisotiimin postauskanavana, josta jokainen toiminnasta kiinnostunut pääsee perille nuorison asioista, ja ymmärtää nuorisotoiminnan todellisen luonteen. Tervetuloa lukemaan mielenkiintoisia postauksia nuorisotyöstä, kansainvälisyydestä ja radioyhteisöstä. Löydät täältä myös aikaisemmat nuorisotiimin kirjoittamat Radioamatööri-lehden jutut.

Seuraa meitä somessa!

@nordicsontheair

Facebook Instagram

@YOTAFinland

Viimeisimmät postaukset

• YOTA 2022 osa 5
    Perjantai Viimeinen kunnon leiripäivä saatiin viettää Dubovacin linnalla Castles On The Air -aktivoinnin merkeissä. Linna oli sopivan lähellä itse leiripaikkaa, ja matka sinne ja takaisin taittui jalan. Matkaoppaaksemme saimme paikallisen Karlovacilaisen, joka kertoi meille matkan varrella Karlovacin historiasta. Linna ja kaupunki arkkitehtuureineen oli hyvin kaunis. Paikan päällä pääsimme COTA-aktivoinnin lisäksi tutustumaan linnaan sisälle. Näkymät tornista …
  • YOTA 2022 osa 4
    Keskiviikko Lähdimme keskiviikkona aamulla kohti itää, nimittäin pääkaupunkia Zagrebia, jossa lähdimme opastetulle kierrokselle ympäri vanhaakaupunkia. Kävimme katsomassa erilaisia rakennuksia, josta suuntasimme lopuksi oppaan avustuksella kohti tekniikan museota. Tekniikan museossa aluksi kokoonnuimme yhdessä katsomaan Nikola Teslan keksintöjä, Teslan käämiä ja maailman ensimmäistä kauko-ohjattua venettä! Tekniikan museossa menimme katsomaan kaivos replikaa, ja erilaisia vanhoja ajoneuvoja. Tekniikan museosta, …
  • OH2S Finnjamboree Kajolla
    Hämeenlinnassa Evolla järjestettiin 15.-23.7. 13 500 partiolaisen partioleiri Finnjamboree Kajo. Koko leirin ajan, päivin ja joskus öisinkin, leiriltä oli äänessä Suomen Partiolaiset ry:n tapahtumissa käytössä oleva kutsu OH2S. Pisimmät yhteydet radioasemalta pidettiin Australiaan ja Indonesiaan. Radiopartioasemalle oli järjestetty useita erilaisia aktiviteetteja radiopartiotiimin puolesta. Tiimiin kuuluivat tiiminvetäjä Saku OH2SA:n lisäksi Saksalainen Jochen DK8ZM ja Hollantilaiset Erwin …
  • POLAR 2022
    POLAR 2022 ilmoittautuminen on auki! Suomen Radioamatööriliiton nuorisotiimi ja Lounais-Suomen Partiopiiri järjestävät yhteistyössä nuorten POLAR-leirin Leirisalossa, Kemiönsaarella 14.-16.10.2022. Tällä kertaa leirin teemana on JOTA-JOTI! Leiri toteutetaan yhdessä radiopartiolaisten kanssa, ja siellä pääsee tutustumaan erilaisiin radioamatööri- sekä partiotoimintaan liittyviin aiheisiin. Tapahtumapaikka Leirisalo on noin tunnin ajomatkan päästä Salosta, josta leirille järjestetään autokuljetuksia. Leirin osallistumismaksu on 30 …
  • YOTA 2022 osa 3
    Maanantai Nousimme aikaisin aamulla bussin kyytiin ja suuntasimme kohti Kroatian rannikkoa. Ekskursion tavoitteena oli päästä uimaan Adrianmereen ja aktivoimaan Krkin saari (IOTA EU-136) HF-bandeilla ja QO-100-satelliitilla kutsulla 9A2YOTA. Lyhyitä yöunia ehti kompensoimaan torkuilla parin tunnin bussimatkalla saarelle. Kroatian länsiosa on melko vuoristoista, joten maisemat bussin ikkunasta olivat saarta lähestyessä mahtavat. Hilpeyttä meille suomalaisille aiheutti se, …
  • YOTA 2022 osa 2
    Lauantai Saavuimme noin klo. 14 Zagrebiin, mutta meidän piti odottaa 4 tuntia bussia, joka vei meidät leiripaikalle. Aloimme purkaa tavaroita saatuamme majoitushuoneemme. Illalla oli avaussessio, jossa kerrottiin tulevan viikon tapahtumista yms. Palasimme huoneisiimme huonekavereidemme seuraan ja aloimme valmistautua yöpuulle. Sunnuntai Päivä alkoi klo 7 aamupalalla ja siitä siirryimme juottamaan ”wabbitteja” eli ARDF transmittereitä. Sen jälkeen …